Pris for barnehageplass

Priser for en barnehageplass:

Foreldrebetalingen for 100% plass er 3000 kr i måneden fra og med 1 januar 2023.

August måned er betalingsfri måned hos oss.

Matpenger per måned er 400 kr.

Andels barnehage:

Skaarlia barnehage er en andels barnehage. Andelslaget er en økonomisk forening, organisert som et andelslag med vekslende kapital og medlemstall. Virksomheten har et ideelt (ikke økonomisk) formål. Når foreldre/foresatte har akseptert plass plikter de til å kjøpe en andel for plassen som betales inn før en starter. Andelen lyder på kr 4000 og forrentes ikke.

Andelen vil bli tilbakebetalt når en slutter i barnehagen.

For mer informasjon om andel se i barnehagens vedtekter som ligger ute på nettsiden.

Redusert betaling og gratis kjernetid:

Gjelder for familier med inntekt under 550 000 kroner

Familier med inntekt under kr 598 825 kan søke gratis kjernetid, 20 timer i uken for 2,3,4 og 5 åringer.

Moderasjonsordninger:

Har du flere barn i barnehagen?

Hvis du har mer enn ett barn i barnehagen i samme kommune, skal kommunene sørge for at du får reduksjon i foreldrebetalingen. Det kalles søskenmoderasjon. Du skal få søskenmoderasjon uavhengig av om barna går i forskjellige barnehager, og i barnehager med forskjellige eiere.

Reduksjonen for det andre barnet er minimum 30 prosent, og for det tredje barnet og oppover er det 50 prosent reduksjon.